HTML

Reka menni Ámeriká

Friss topikok

Címkék

Szösszenetek

2012.09.07. 20:33 Bimbóca

Tisztelt O.V.!

Legyen szíves a forint gyengüléséből adódó többletköltségeimet külföldi tanulmányaim idején méltányossági okokból megtéríteni. Vagy kevesebbet széllel szemben vizelni.

Köszönettel:

Egy hamarosan éhező honfitársa. 

***

USA dollárral jöttem Kanadába (mert volt otthon még régről), azt váltottam át itt kint CAD dollárra, és azóta abból élek. Persze a cad/usd árfolyam is elég kedvezőtlen számomra, jelenleg ugyanis nem kapok 1 egész kanadai dollárt 1 usa dollárért (nyár elején pont fordítva volt...). Napok óta nézegettem a pénzváltók árfolyamait, mikoris pár napja rászántam magam, hogy váltok, mert kedvezőnek tűnt az árfolyam (meg persze, mert nem volt pénzem). Megkérdeztem a nőt, hogy mennyi a kezelési költség vagy mi, mire mondta, hogy fix 3$, függetlenül attól, hogy mennyi zsét váltok (külön rákérdeztem). Najó, akkor átváltom majdnem az összes USA dolláromat, gondoltam, hátha jön vmi hurrikán és ennél már csak kevesebbet fog érni a zöldhasú. Persze kiderült, hogy x összeg felett nem 3 $ a 3 $, hanem x%. Mikor megemlítettem a hölgynek, h nem erről volt szó, azt mondta, tessék elolvasni az ügyfél-tájékoztatót. Bitch. Nagyjából 12 sör árát buktam el az ügyleten:( Persze a dollár is sokkal drágább, mint egy hete, amikor nem vettem forintért dollárt, mert még nem utalták át a részképzés-támogatást és a munkabéremet...Asszem nem leszek forex-trader. 

***

Hétfőn munkaszüneti nap volt Kanadában, kedden választások Québec-ben, így csak szerdán kezdődött el a tanítás a suliban. 4 kurzusom lesz itt kint - ennyit vár el mind a Corvinus, mind a McGill (a McGill-en a cserediákok nem is vehetnek fel 5 tárgynál többet, mert különben nem maradna idejük élni...). Eddig van egy pénzügyes, egy közgázos és egy business administration-ös tárgyam (ez utóbbit két kötelező tárgyként is el tudom fogadtatni a Corvinuson:)), és be vagyok regisztrálva még két másikra, amiből az egyiket tuti leadom, mert a tanár egész órán az életéről sztorizgat, és mivel skót, nem értek belőle egy mukkot sem. A másik egy marketing kutatásról szóló tárgy. A tanárnak, Myung So-Yo-nak bazi szórakoztató az akcentusa, már ha sikerül megfejtened, hogy mit akar mondani. Íme néhány gyöngyszem: mínyipú= meaningful, gássi=gossip, bídzsísz=biggest, pessap=pet shop, szenszkigíbi=thanksgiving, igdzsem=exam...Az a legviccesebb, amikor kérdez tőled vmit, de neked halvány lila gőzöd nincs róla, hogy miről hadovál...:D

Azt hiszem, az Economic Crisis c. tárgy lesz a kedvenc, bár egyben a legnehezebb tárgyam (erősen makrós). Rengeteget kell majd olvasni, a következő órára pl. Galbraith-nek A pénzügyi spekulációk rövid története c. írását (szerencsére megtaláltam a neten magyar fordításban). Kötelező még Krugmannak a válságról írt könyve, a 13 bankár c. ny times bestseller is. Biztos érdekes lesz az európai válságról egy kanadai professzortól tanulni. 

Franciát is akarok tanulni, de még nem döntöttem el, hogy az egyetemen vegyem fel, vagy a nemzetközi diákok szervezeténél. Itt 5$-ba kerül a tanfolyam/szemeszter, bár gondolom az önkéntesek nem veszik túl komolyan a tanítást. Az egyetemen írtam szintfelmérő tesztet, és hát ööö Ádrienne nem lett volna büszke rám... 

***

Tegnapelőtt ismét a spanyolokkal lógtunk. Kb. 8 spanyol meg én. Nagyon kellett fókuszálnom egész este, hogy értsem, miről dumálnak. Őrültek:D És nagyon barátságosak. Látszólag a kanadaiak is azok, de aztán végül nem nagyon fogadnak be a köreikbe. Nekem eddig legalábbis ez a tapasztalatom. 

Ma este Felix-hez megyek lakásavató buliba. Egyelőre csak két embert ismerek, de ez asszem változni fog. 

Lassan kéne mosnom (életemben először!:D) meg takarítanom (ezt azért már csináltam, ha nem is túl gyakran). Undorító, hogy milyen dzsuvás és büdös az itthoni hűtő. Említettem a lakótársamnak, h ki kéne cucáznunk, de ő azt mondta, ez nem bűz, hanem ételszag. Jaj, erről jut eszembe, tegnap vmi undorító ételt főzött, és ragaszkodott hozzá, hogy kóstoljam meg. Én mosolyogtam, azt mondtam, nagyon finom, de már vacsoráztam, úgyhogy sajnos nem bírok többet enni. (Remélem nem olvassa a blogomat google fordítóval.)

Összességében csökken a fordulatszám, de még mindig élvezem az itt-létet:)

Ui.: illusztrációk: fb

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rekaincanada.blog.hu/api/trackback/id/tr394761787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása